vrijdag 15 februari 2013

Grote jongens, kleine jongens

Je weet wel. Je vindt een prachtig stofje en weet nog niet meteen wat het zal worden. Je koopt genoeg, maar ook niet te veel zodat je niet té veel overschot hebt waar je niets meer mee kan aanvangen. Soit. Het werd dus een pull met raglan mouwen voor zoonlief. Voor grote jongens.



En de prins-ridder doet hem niet meer uit!






Nieuw leven vraagt op zijn minst een kadootje. Bleek dat ik toch meer stof over had dan ik in gedachten had. Als dat kersverse babietje ook nog eens een buurtbewonertje in spe blijkt te zijn en de knippie een makkelijk baby t-shirt in maatje 62 bevat... Perfect is het niet, want geduld is niet mijn grootste deugd, maar het kan er mee door.
Tada! De versie voor kleine jongens.

achterkant

voorkant

3 opmerkingen:

  1. welk patroontje heb je gebruikt voor die trui met raglanmouwen?
    Ik ben desperatly op zoek naar een patroon voor dergelijke trui voor mijn zoontje (1 jaar).
    Bedankt alvast,
    Laurence
    ps. het stofje dat je gebruikt hebt is echt prachtig, net als u vele andere creaties. Heb net je blog toegevoegd bij feedly... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt!
      Ik heb een patroontje uit Ottobre 2012/4 aangepast: de mouwen en onderaan wat korter omdat er boordstof aan moet (maar dat kies je zelf). De trui is ook een maatje groter gemaakt dan nodig omdat het in dikkere sweaterstof is en niet in 'gewoon' tricot. De stof komt van bij miss Tiggr (weet niet of ze die nog heeft).

      Verwijderen