dinsdag 3 september 2013

De turnzak

Tegenwoordig worden boekentassen online besteld en netjes thuis afgeleverd door de pakjesdienst. Makkelijk en slim (geen jengelende kinderen in één of andere winkel, geen ruzie over de lelijke K3-boekentas en vul gerust aan).

Minder slim was de uitspraak: 'Een turnzak maak ik zelf wel.' Dat en de combinatie van vakantie-uitstelgedrag. Zelfs tijdens vier weken verlof heb ik geen stuk stof, laat staan mijn naaimachine aangeraakt.

Zondag 1 september: turnzakday (of toch: ergens tussendoor, op een uurtje tijd). Omdat ik geen zin had om het hoofd te breken over patronen, heb ik het exemplaar uit 'Stof voor durf het zelfvers' gemaakt.



De stof is een restje van wat ik hier gebruikte. Met fluoroze paspel in de bodem heb ik een klein meisje heel blij gemaakt (lees: scoren!!!).



Iets minder scoren (bij mij dan) was: 'Mama, vrijdag hebben we zwemmen. Maak je dan ook een zwemzak?'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten